تعمیرات تخصصی تلویزیون (www.pejvakelectronic.ir)

اولین وتنها مرکز فوق تخصصی مجاز در زمینه تعمیرات و خدمات تلویزیون در ایران (www.pejvakelectronic.ir)

تعمیرات تخصصی تلویزیون (www.pejvakelectronic.ir)

اولین وتنها مرکز فوق تخصصی مجاز در زمینه تعمیرات و خدمات تلویزیون در ایران (www.pejvakelectronic.ir)

از بین بردن لکه رنگی تلویزیون و مانیتور

در هر مانیتور یا تلویزیون فقط سه رنگ قرمز RED ، آبیBLUE و سبز GREEN وجود دارد ( اصطلاحا بهش میگن RBG ) که هرکدام توسط یک لوله شلیک کننده (electron gun ) و در هر ثانیه دهها بار به صفحه فسفری جلویی الکترون های نورانی پرتاب می کنند که اینها مجموعا یک تصویر را میسازند. و تلویزیونها و مانیتورها همگی در صفحه پشت و داخلی شان یک صفحه فلزی دارند (بعضیها هم در جلو و بیرون) که همیشه بهنگام روشن کردن صفحه مانیتور یا تلویزیون، اتوماتیک وار میدان مغناطیسی قبلا ایجاد شده را خنثی و رنگها را بدرستی ردیف کرده و نمایش میدهند . البته این یک توضیح خیلی عامیانه و ساده است... ( توجه : ظاهرا تلویزیونها و مانیتورها - حتی در هنگام خاموشی- مقدار زیادی الکتریسیتی ساکن در خود دارند ، رعایت احتیاط اولین شرط است )

1- دکمه Degausser ( یعنی خنثی کردن میدان مغناطیسی) مانیتور (یا تلویزیون) سالم را بزنید . بلافاصله مشکل حل میشه. (دکمه دیگاسر در تلویزیونها : بر روی منیو Menu (که توی کنترل از راه دور است) کلیک کنید. یک شکلی شبیه نعل اسب وارونه باید در منیو ببینید. این دکمه دیگاسر است.... در تلویزیونهای قدیمی تر: که گزینه دیگاسر ندارند فقط کافیه که دو دکمه brightness و contrast را ( که معمولا در جایی در جلو یا پشت تلویزیونند) همزمان باهم برای چند ثانیه فشار دهید تا پروسه دیگاسر را انجام بده . برای لحظاتی احتمالا صدای خفیفی همراه با تغییراتی در رنگهای تصویر می بینید ) و رنگها تصحیح میشوند.

 

2-  یک آهن ربای کوچک و نیرومند  را با دست به جلوی مانیتور خراب شده نزدیک کرده و به آرامی شروع به حرکت دایره ای کنید. و بتدریج دایره ها را بزرگتر و دورتر از صفحه مانیتور کنید. رنگها و تصویر بسرعت تصحیح میشوند.

 

3- تعمیرکاران تلویزیون و مانیتور هم همین روشها را انجام میدهند. ضمنا یک وسیله ساده ای در فروشگاههای تلویزیون و مانیتور فروخته میشه بنام Degausser که دقیقا همین کاری که درین سه روش بالا توضیح داده شده را بسرعت انجام میده. دیگاسر شبیه یک فرمان اتومبیله و فقط کافیه که به آرامی و یکی دوبار آنرا به صفحه مانیتور نزدیک و دور کنید ...

4- دو قطعه آهنربای قوی را به یک میله یا پیچ چسبانده (خودشان به هم می چسبند و نیازی به چیزی ندارند) و میله را در یک مته برقی قرار داده و مته را با بالاترین سرعت ( با دور RPM بالا) و به شکل دورانی (دایره ای و آرام آرام) در جلو صفحه مانیتور ( یا تلویزیون ) در نزدیکترین فاصله از آن، حرکت داده و دایره هایی مثل روش شماره -۲- تولید کرده و بتدریج از مانیتور فاصله بگیرید.. مشکل بسرعت حل میشه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.